Shaklee

Shaklee

Wednesday 22 October 2014

ESP



ESP singkatan kepada SOY PROTEIN ISOLATE POWDER. Dr Shaklee telah mencipta makanan tambahan melalui pengasingan protein berasaskan kacang soya  yang pertama pada tahun 1961. Melalui ujian klinikal yang telah dijalankan dan telah membuktikan bahawa protein soya adalah factor utama dalam penjagaan kesihatan yang unggul.







ESP ni memang HOT Product Shaklee dan tersangatlah laris.Hanya yang pernah cuba dan mengamalkan nye saja yang tau kenapa ESP ni terlajak laris.

Salah seorang pengemar ESP nye adalah saya sendiri, saya start minum ESP ni selepas 2 bulan bergelar  Shaklee Distributor dan sebelum jadi ahli mmg xtau pun pasal ESP ni hah kau bila dah bergelar SID kena lah study semua jenis supplement yang ada dah study,dah dengar coaching dari group whatsapp MIRACLE & RICH FAMILY saya terus jatuh hati nak cuba.


Tapi korang sebelum cuba ESP ni baca dulu faktor2 kat bawah ni, kalau korang memang tak ada dalam senarai  tu tolong JANGAN BELI. Saya memang wajib ambik ESP ni sebab semua factor tu ada pada diri saya.


Korang JANGAN BELI jika ;



Ikutkan kulit muka saya memang tak ada lah masalah jeragat ni tapi kulit muka kusam dan tak glowing gitu…pori2 pun besar gak. Rambut gugur tu pasti lah…dah macam-macam shampoo, conditioner atau tonik rambut cuba tapi semua tu hanya rawatan luaran je kan.STRESS ? selalu je hehhehe. Kurus ? yup BMI saya range 21-23 tu kira ideal la kan tapi tak kan nk tunggu gemuk baru nak start diet pulak…

So saya terus decide saya kena ambik dan amalkan ESP ni dan Alhamdulillah sekarang nak keluar rumah Cuma kenakan compact powder dah confident glowing dah hahhahaha.Kulit pun memang rasa moist je, UV protection ? 
Kadang2 saya sapu kat muka tapi kadang2 saya lupa sebab saya amalkan juga Vitamin E setiapa pagi selepas breakfast sebelum keluar rumah. Apa yang best tentang Vitamin E ni eik hah korang click kat link ni Vitamin E
Rambut dah kurang gugur tapi yang paling best ada pertumbuhan anak2 rambut baru oooo tu la pentingnye pengambilan protein yang cukup setiap hari.

STRESS ? Alhamdulillah lepas saya konsisten dengan ESP dan supplement Shaklee yang lain Stress dah x berani  nak kawan dengan saya lagi. :-p
Kalau tak asyik stress je pastu orang xbersalah jadi mangsa saya…heheheh Ampun ye pada yang kena tempias .
Korang tau tak apa kepentingan Protein ni pada tubuh kita ? , dan apa akan berlaku jika kurang protein ?
  • rasa lemah, lesu, tak bermaya..akhirnya menggeletar.
  • kolesterol tinggi, tekanan darah rendah..jadi pening.
  • punca ulser perut + ulser usus.
  • luka lambat sembuh akhirnya berparut.
  • ganggu penglihatan / lama kelamaan jadi kabur.
  • antibodi tak kuat. Bila kurang protein, badan tak boleh nak lawan penyakit yang datang. Kurang ketahanan.



No comments:

Post a Comment